woensdag 25 november 2020

Kit Purrfect Kitties

 Hallo allemaal,


Vrijdag 20 november het ik met de kit Purrfect Kitties een leuk boekje gemaakt. Hiervoor heb ik de Leporello A5 gebruikt die bij de kit zit.  


De Leporello A5 is een harmonicakaart van 5 pagina's. Ik heb er een leuk boekje mee gemaakt. Al het designpapier in het boekje heb ik 5 mm kleiner gemaakt dan de maten van de Leporello of het cardstock dat ik heb gebruikt. Het mooie plaatje in het frame komt uit de set labelvellen Purrfect Kitties, deze labelvellen zitten bij de kit. Ik heb een strook cardstock van 6,5x13 cm iets boven de onderkant geplakt en daarop een strook designpapier. Hier tussen een sierrandje. Om je boekje dicht te strikken plak je aan beiden kanten onder het designpapier een stukje lint van ongeveer 20 cm, zowel aan de voor als aan de achterkant, je heb 4 stukken lint nodig. 


Op de eerste 2 pagina's heb ik een pocket gemaakt met daarin een paar leuke labels. De maat van de pocket is 12,5x8 cm, deze heb ik gemaakt van designpapier en er achter weer een leuk sierrandje geplakt. 


In de kit Purrfect Kitties zit ook de leuke Dutch Doobadoo Card Art Meow. Ik heb deze uitgeknipt uit grijs cardstock en de losse letters uit verschillende designpapiertjes. Nadat ik de letters erop heb geplakt heb ik deze allemaal los geknipt. Op de linkerpocket heb ik de M en de E geplakt.


En op de rechterpocket heb ik het poezenpootje en de W geplakt. Op deze manier kon ik toch de leuke Dutch Doobadoo Card Art Meow verwerken in mijn boekje


In beide pockets zitten 2 labels. Voor mijn labels heb ik een labelpons gebruikt en dan de grootste maat uit cardstock geponst en een maat kleiner uit designpapier. Je kan ook zelf labels knippen, dan heb je een stuk cardstock nodig van 15x6,5 cm en het designpapier dan 5 mm kleiner, met een gaatjes maker maak je er dan een gaatje in om het lint door te steken. Om de labeltjes met teksten uit te stansen die ik op de labels heb geplakt en verder in het boekje gebruik heb ik de stansen set Labels & Tags uit de gelijknamig kit gebruikt. In deze kit zitten ook nog 4 leuke sets labelvellen om herenkaarten of stoere meiden kaarten mee te maken.


Op de linker pagina van de volgende 2 pagina's heb ik weer een leuk poezenplaatje uit de labelvellen set geplakt. Voor de banner eronder heb je een stuk cardstock nodig van 16,5x4,5 cm. De punt in het midden is ingeknipt tot 2 cm. Van de vijfde pagina van de Leporello heb ik een pocket gemaakt. Ik heb hiervoor 6 cm van de pagina afgesneden. Het designpapier op de pocket is 6,5x17,5 cm. 


In de pocket heb ik 2 kaartjes gestopt. De grote is 15,5x11,5cm en de kleine 15,5x9,5 cm. Het designpapier op de kaarten is 5 mm kleiner dan het cardstock. De postcards komen uit de set labelvellen Purrfect Kitties. 


Aan de achterkant heb ik een strook cardstock van 13x6,5 cm geplakt en daarop een stuk designpapier van 13x6 cm. Hierop weer een leuk label. 


Op de 2 middelste pagina's aan de achterkant heb ik alleen een stuk designpapier geplakt. Ik heb alle randen van het designpapier in mijn hele project bewerkt met de paperdistresser en daarna beïnkt met de Vintage Photo. In de video op YouTube laat ik zien hoe ik dit leuke boekje heb gemaakt. 

Hier onder een filmpje van mijn boekje.


Bedankt voor je bezoekje aan ons blog. Vergeet niet ook volger te worden. 


De video van deze kit is nu terug te zien op ons YouTube kanaal.


De gebruikte Hobbizz kits kun je hier bestellen.
(Als je op de foto klikt kom je direct in onze webshop.)










2 opmerkingen:

Gi-taartje Eten?

  Hallo allemaal, Tijd voor een kaartje met een vrolijke noot! Dit keer met de GEFELICITEERD mal uit de kit Edge'ables mallen met gebrui...