dinsdag 25 augustus 2020

Kit Winter Huisjes

 Hallo Allemaal,

Wat leuk, dat je het blog komt lezen! In dit blog leg ik uit hoe ik de Kit Winter Huisjes heb gebruikt.



Als eerste heb ik de randjes van het mdf in de witte gesso gezet. De onder plaat heb ik helemaal wit gemaakt. Daarna ben ik alle onderdelen gaan omtrekken op papier. Die knip je daarna uit. De kleuren die ik gebruikt heb zijn River en Spa. Vervolgens maak je met het mask stencil dat in de kit zit de leuke steen motiefjes op het uitgeknipte papier. Ik heb hiervoor distress oxide gebruikt, maar dat kan met allemaal soorten inkt wel. De kleuren die ik gebruikt heb voor de ink zijn mermaid lagoon op het donkere huisje en salty ocean op het lichte huisje.


Dan ga je verder met de hekjes die erbij zitten. Ik heb een paar willekeurige hekjes uit het stencil gehaald en die bewerkt met vintage photo ink. Het wegwijzer bord vond ik ook zo leuk. Daar heb ik de toffe stempelset voor gebruikt. Door een deel van de stempel af te plakken met verwijderbare tape kun je heel gemakkelijke ook stukjes van de teskt gebruiken.


Nu begin je alles vast te plakken. Je begint met het papier op de huisjes. Dan het dak stukje en de deurtjes. Daarna lijm je de onderdelen aan elkaar vast. Ik heb achter 1 deurtje nog een gnome geplakt. Nu kun je de huisjes in je onderplaat steken en begin je met pimpen van het geheel. Wat Magic Gnomes her en der tussen en achter. De hekjes heb ik vast gezet door middel van kleine strookjes kraft. Je kunt het natuurlijk verder versieren naar eigen wens! Voor de sneeuw heb ik Dutch Doobadoo structuurpasta gebruikt. Beetje op de hekjes gesmeerd en op de dakranden. Ook heb ik wat met een spatel op de onderplaat uitgestreken. 


Je zou er ook nog een lichtsnoertje overheen kunnen "vouwen"! Het ziet er op de foto wat fel uit, maar in het echt staat heel sfeervol. 


Zo kun je dus met deze zeer complete kit een heel gaaf tafereeltje maken! 

De video van deze kit is nu terug te zien op het Hobbizz YouTube kanaal :


Bedankt voor jullie bezoekjes aan ons blog, vergeet ook niet volger te worden! De gebruikte Hobbizz kit kun je hier bestellen :

(Klik op de afbeelding om doorgelinkt te worden naar de hobbizz webshop)


Lieve groetjes,




 


3 opmerkingen:

Gi-taartje Eten?

  Hallo allemaal, Tijd voor een kaartje met een vrolijke noot! Dit keer met de GEFELICITEERD mal uit de kit Edge'ables mallen met gebrui...