donderdag 20 augustus 2020

Kit Roses & Polka Dots


Hallo allemaal,

Hieronder mijn uitvoering van de easselkaart met het hoedje. Ik heb hier voor één van mijn favoriet kits gebruikt. De kit Roses & Polka Dots, helaas is deze kit uitverkocht, maar je kan dit leuke hoedje ook met een andere kit maken. 

Dit is wat je nodig hebt voor het maken van dit leuke hoedje. Cardstock of Kraft, Designpapier en labelvellen. Van Cardstock of Kraft 3 cirkels van 14 cm, 2 cirkels van 13,5 cm en 2 cirkels van 9,5 cm. Uit één van de cirkels van 9,5 cm haal je een cirkel van 6,5 cm. Van Designpapier 1 cirkel van 13,5 cm, 2 cirkels van 13 cm, 1 cirkel van 9 cm, 1 cirkel van 8,5 cm en een strook van 4 x 29,5 cm. Verder heb je nog nodig: lint of kant voor de strik en om de band van het hoedje, eventueel parelband. Bloemetjes en wat je verder nog wilt gebruiken om te pimpen. In de video leg ik uit hoe je het hoedje opbouwt.


Het opbouwen van de stans Dianthus flower heb ik als volgt gedaan. Er zitten drie maten bloemblaadjes bij de stans. Ik heb elke maat vijf keer uit gestanst. Met opbouwen ben ik begon met het grootjes bloemblad en ben deze rond gaan leggen. In het midden ontstaat dan een gat. Vervolgens doe je hetzelfde met het middelste en kleinste bloemblad. Je kan er ook voor kiezen om een cirkeltje van cardstock uit te snijden en daar dan de bloem op opbouwen. De randstans flowers heb ik in groen cardstock uit gestanst en door de midden en één in drieën geknipt om zo takjes te vormen onder mijn bloemen. Ik heb hem ook in donkerrood en creme cardstock uit gestanst en daar de bloemetjes van geknipt en deze dan op de groen bloemetjes geplakt. 


De video van deze kit is nu terug te zien op ons YouTube kanaal.



Bedankt voor je bezoekje aan ons blog. Vergeet niet ook volger te worden.







2 opmerkingen:

  1. Zo leuk deze hoedjeskaart. Moet er nog steeds aan beginnen maar staat op mijn lijstje om te maken. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is echt super leuk om te maken, dit was mijn derde, hihi

      Verwijderen

Gi-taartje Eten?

  Hallo allemaal, Tijd voor een kaartje met een vrolijke noot! Dit keer met de GEFELICITEERD mal uit de kit Edge'ables mallen met gebrui...